lördag 26 september 2015

De senaste dagarna

Det känns som de senaste dagarna är lite dimmiga. Jag genomgick en käkoperation i torsdags och är nu rätt svullen och mör. Jag hade en kindtand som jag rotfyllt två gånger och i somras visade det sig att infektionen spritt sig upp i benet. Blev utredd på längden och tvären av stans experter men kontentan blev att jag behövde operera bort tanden så att man kunde komma åt käkbenet. Är så glad att det är gjort nu. Ytterligare en väntar om en månad men det tar jag då.

Igår var vår väns begravning. Vackert, nära och jättetungt. När en alltför ung person går bort är känslan av orättvisa så stark. Att hans underbara fru och tre barn ska behöva gå igenom detta. Vi grät, höll om varandra och mindes tillsammans.

Nu är det intensivt jobb som gäller i helgen och nästa vecka. Men sen! Min älskade mamma har bokat en resa för oss två till vår gemensamma favoritstad New York för åtta dagars återhämtning, shopping, god mat och trevligheter. Längtan får hela mig att studsa.

2 kommentarer:

  1. Men vännen, vad mycket jobbigt du går igenom. Skönt att du har något riktigt roligt att se fram emot! Hoppas du får en fin helg. Många kramar L

    SvaraRadera
  2. Tack kära du <3. Ja, det har varit rätt tungt så det ska bli så skönt att släppa allt och åka iväg. Många kramar!

    SvaraRadera