söndag 16 februari 2014

Buddakan

Saving the best for last. Den sista kvällen åt vi middag på Buddakan, en asiatisk restaurang i Chelsea.
Fasaden ger inga hintar om vad som väntar därinne, vi höll på att missa ytterdörren. När vi kom in möttes vi av sju personer som tog emot bokningar, visade rätt osv.
Restaurangen är i två etage och det är väldigt mörkt därinne men jättehögt i tak och gott om tända ljus.

Interiören och maten på Buddakan är helt, helt fantastiska och vi var helt betagna. Precis som på Spice Market beställde vi ett gäng olika rätter och delade på och vi åt som om det var vår sista måltid någonsin. Olika dumplings, vårrullar, krispig kyckling, ingefärsglacerad hummer, krabbor, marinerad tofu, heta buljonger och jag minns inte ens allt.

Ni som gillar Sex and the City filmerna, det är på Buddakan Carrie och Mr Big har sin rehearsal dinner inför bröllopet.


8 kommentarer:

  1. Jag ler, och måste berätta. När vi var i NYC i höstas hade vi bokat Buddakan för middag på min födelsedag. Men av ngn anledning kände jag mer för annat. Så vi bokade av och gick istället till favvoburgerhaket PJ Clarke's. Det är ju magiskt gott på sitt sätt, och för mig den kvällen var det helrätt.

    Däremot går vi till Buddakan nästa gång vi åker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha och PJ Clarke´s står på min lista! Vi gick förbi för att ta en sen drink men det var kö långt ut på gatan så vi gick vidare. Vi kan väl lova varandra att nästa gång går jag på PJ Clarke´s och du på Buddakan. Och Tao som du tipsade om står också på min lista:-). Klokt att du kände efter, man ska lyssna på magkänslan!

      Radera
    2. Riktigt kul ju. Jag lovar gå på Buddakan, men det lär även bli Tao och PJ:s.

      Radera
    3. Och jag vill gå till Buddakan igen också:-). Har idag bokat bord på the boathouse i Central Park, har du varit där?

      Radera
    4. Jag har varit på The Boathuse och det är jättefint där! Utsikten är så fin över the pond där familjer och par ror runt i små båtar. Maten var väl inte direkt minnesvärd men obs ändå inte dålig. Jag skulle gärna gå dit igen. Läget är ju helt oslagbart.

      Radera
  2. Efter en veckas sportlov i en stuga utan rinnande vatten, utedass, gnälliga barn, kräksjuka barn, skidåkning i skitväder och ingen mobiltäckning är det helt underbart att få läsa om glamorösa restaurangbesök.

    PS, jag älskar stugan och att vara där med familjen. Det var inte riktigt så illa. Bara kul med kontraster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vännen att du är en av mina idoler? Du är en sådan genomfin person! Jag tycker stuga med familjen låter jättemysigt (minus kräksjuka och utedass;-)). När du kommer till Stockholm nästa gång bokar vi in en glammig restaurangkväll med mycket skratt och bubbel.

      Radera
  3. Mamma och jag har bestämt att boka in! Lyssnar på dina tips, så klart!

    SvaraRadera